preskoči na sadržaj

Osnovna škola Kostrena

Login
Vozni red

Školski autobus od 7. siječnja 2020. godine - Općina Kostrena

Oglasna ploča
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
U kojoj si od navedenih vještina najbolji/najbolja?








Arhiva dokumenata
Raspored zvonjenja

Razredna nastava (1. do 4. razred)

Predmetna nastava (5. do 8. razred)

 

 

Priloženi dokumenti:
Jelovnik 6.2.2023.-17.2.2023..pdf

Korisni linkovi

Škola za život - eksperimentalni program

Škole.hr

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekt "Ča more more"
Autor: Nebojša Letić, 19. 11. 2009.

    Dana 10.11.2009. u našoj smo školi obilježili Međunarodni dan znanosti prezentacijom interdisciplinarnog projekta Ča more more, prirodoslovno matematičke skupine predmeta.


Projekt se provodio tijekom rujna i listopada 2009.godine. Pokrenut je na poticaj Udruge Zlatni rez i tvrtke Loreal, na čiji smo se natječaj javili i dobili financijsku potporu za realizaciju.

 

Prezentacija je bila namijenjena učenicima od 4. do 7. razreda kako bismo im približili znanstvene sadržaje, primjerene njihovoj dobi u okvirima predmetnih područja: kemije, fizike, biologije, matematike, tehničke kulture i informatike. Na taj smo način omogućili učenicima da upoznaju i shvate osnovne zakonitosti i procese u prirodi, te osnažili svijest o potrebi očuvanja čistoće i kvalitete mora koje, kao neposredna okolina stanovnika Kostrene, utječe na kvalitetu života. Također, željeli smo ukazati na sve dobrobiti koje čisto more pruža stanovnicima Kostrene.

Prezentaciju je pratilo oko 150 učenika navedenog uzrasta, ravnateljica, te petnaestak učitelja i ostalih djelatnika škole. Svojim dolaskom počastio nas je i načelnik Općine Kostrena, g. Uljan, te nekoliko članova Školskog odbora i Vijeća roditelja. Među gledateljima su bile i dvije predstavnice Udruge Zlatni rez koje su pratile kvalitetu realizacije projekta

 

 

Na početku je Ivan Rubinić, učenik 4.b razreda pročitao stihove pjesme Ča more more, Ivanke Glogović Klarić, po kojoj je projekt i dobio ime.

 

 

Matematičari (učenici 7. razreda) su u PowerPoint prezentaciji prikazali statističke podatke o moru koje su prikupili istraživanjem (duljina morske obale Kostrene u odnosu na Hrvatsku, površina akvatorija Kostrene u odnosu na Hrvatsku...)

 

 

Kemičarke (učenice 7. i 8. razreda) su ispričale priču o ispitivanju kakvoće mora Kostrene: projekcijom su prikazale svoja terenska ispitivanja mora pomoću reagensa. Terensku nastavu su realizirale u suradnji s profesoricom i učenicama Prirodoslovne i grafičke škole na plažama Kostrene. Ispitivale su količinu nitrata, nitrita, karbonatnu tvrdoću, pH vrijednost i otopljeni kisik u moru.

 

 

Svakog tjedna mjerile su i temperaturu mora, a ispričale su i o saznanjima koje su stekle prilikom posjeta laboratoriju za ispitivanje kakvoće mora u Zavodu za javno zdravstvo PGŽ. Na kraju su učenice izvele nekoliko pokusa pomoću indikatorskih listića.

 

 

Na kemičare su se opet nadovezali matematičari (učenici 7. razreda) koji su statistički obradili podatke dobivene mjerenjima u kemiji.

 

 

Dva tima fizičarki, učenica 7. razreda, izvelo je niz pokusa na temu gustoće. Mjerili su gustoću kapljice mora, gustoću morskog kamena, te usporedili gustoću mora i nafte koja je česti onečišćivač.

 

 

Iza fizičara slijedili su biolozi (učenici 8. razreda), koji su nazočne poučili o nekonvencionalnim izvorima prehrane iz mora.

 

 

Pokazali su kako se mogu jesti morska jaja, morski ježevi, morski puževi i trave, te upozorili na opasnosti ako se ti organizmi koriste iz zagađenog mora.

 

Na izvore hrane iz mora nadovezali su se još jedni fizičari (učenici 8. razreda) pričom o valovima.

 

 

Objasnili su vrste valova, te energiju koja se stvara njihovim djelovanjem.

 

Zbog djelovanja valova, u neposrednoj blizini mora rastu biljke slanuše. U Kostreni se mogu pronaći mrižica i petrovac (motar ili šćulac). Biolozi su nazočne poučili o ljekovitosti motara, pokazali gdje i kako su ga brali. Na kraju su napravili jelovnik od nekonvencionalnih izvora:

Predjelo: Juha od morskog kamena;

Glavno jelo: Rižoto od priljepaka i salata od motara kojeg su učenici sami ukiselili;

Desert: Čaj od motara.

Cijeli su jelovnik ponudili gledateljima na kušanje, a podijelili su i knjižice recepata.

 

Na samom kraju učenici tehničke kulture (5., 6. i 8. razred) poučili su nas o ribolovu u Kostreni, ribolovnim alatima, te pokazali kako se njima koristi.

 

 

 

Ispričali su nam i priču o Kostrenskom pomorstvu i ribarstvu, te izložili makete brodica.

 

Da bi izvedbu pokusa mogli pratiti svi gledatelji, pobrinuli su se informatičari (8. razred). Pomoću web-kamerice projicirali su izvođenje na zidu.

 

 

Na kraju, moglo se vidjeti zadovoljstvo svih sudionika projekta, a učenici-gledaoci su komentirali da bi češće voljeli vidjeti prezentacije ovakvih projekata, a i sami sudjelovati u nekima.

 

Zajednički je zaključak da u provođenju ovakvih projekata učenici nauče puno više nego u klasičnoj nastavi. Da bi se ovako veliki projekt mogao realizirati, uloženo je izuzetno puno truda i veliki broj sati rada. Trideset učenika izvođača vrijedno su vodili njihovi mentori, profesori Smiljana Mičetić, Sanjin Blečić, Diana Kružić, Anica Švajcer Rendić, Ingrid Wolf Stefan, Nebojša Letić, Ina Randić Đorđević i Nevia Grbac, voditeljica projekta.

Zbog velikog interesa, projekt će se nastaviti tijekom školske godine kroz neke nove oblike rada.

 

 

Na kraju nekoliko stihova pjesme Ča more more koji su nas potakli da izaberemo ovu temu projekta:

More te

more

rashladit,

razveselit,

nahranit,

pogladit

i bušić

ti dat.

Ma ga

moraš

volet

i dobro

poznat.

 

 

prof. Nevia Grbac, voditeljica projekta





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju